Bırakın Dişleriniz Yaşasın

Yıllar önce hastalanan veya zarar gören dişler çekilirdi. Bugün kanal tedavisi ile kaybedilecek durumdaki dişler bile kurtarılabilmektedir. Hatta sadece kök olarak kalmış dişler bile kurtarılıp implant yerine kullanılmaya gayret ediliyor.
Bırakın Dişleriniz Yaşasın.

Kanal tedavisi, çok derin çürümüş ve ağrılı dişlere yapılır genelde. Bu ağrılar dişe daha önce gelmiş bir darbe varsa da olabilir. Bu durumda da kanal tedavisi yapmak gerekir. Evet kanal tedavisi gerektiğinde mükemmel bir tedavi yöntemi…

Evet kanal tedavisi gerektiğinde mükemmel bir tedavi yöntemi… Çünkü bu sayede, ölmüş ve sizi terket etmeye çalışan bir organınızı senelerce kullanmaya devam edebiliyorsunuz. Fakat gereksiz yere de bu tedaviyi yaptırmamak gerekiyor.

Biz diş hekimleri hastalarımıza mümkün olduğunca anlatmaya çalışıyoruz, dişin canlı kalmasının ne kadar önemli olduğunu. Buna rağmen dolgu yaptırdığı veya kapattırdığı dişinin sinirlerini aldırtmak isteyen çok insanla karşılaşıyoruz. “Dişimi kaplarken ve dolgularımı yaparken, sinirlerimi almamış. O yüzden hekimime güvenim kalmadı” diyen hastalara da rastlıyoruz. Aksine hastaların bu hekimlerine daha çok güvenmeleri gerekir. Çünkü dişi canlı korumak, en doğru işlemdir ama diş artık sinirlere kadar zarar gördüyse, burada en doğru işlem, kanal tedavisidir.

Canlı diş içindeki sinir ve damar ağı ile beslenir, o yüzden güçlüdür. Kanal tedavisi görmüş bir dişin içinde, sinir ve damar ağı olmadığı için beslenemez ve güçsüzleşir. Bu nedenden dolayı, bu dişlerin oyuğu küçükse, üzeri dolgu ile çok iyi bir şekilde kapatılmalı. Büyükse yani madde kaybı fazla ise, üzeri mutlaka üzeri kuron ile kaplanmalıdır.

Ağzınızda kullandığınız bir dişi çektirip, yerine implant yaptırmayacağınız gibi, canlı kullanabileceğiniz bir dişin sinirlerini veya diş sinirlerini aldırmanız size hiçbir artı, fayda getirmeyeceğini bilip, hekimleriniz gerek görmedikçe, kanal tedavisi konusunda ısrar etmeyin.

Bazı hastalar nasıl olsa bir gün sinirler ölecek, o yüzden şimdiden alalım, kurtulalım diyorlar. Bende onlara ileride saçlarınızda dökülebilir. “Şimdiden onları söktürüp, peruk takar mısınız?" Diye sorduğumda, çok gülüp, beni anlıyorlar.

Sağlık kaybedilmemesi gereken, o kadar sağlıklı bir hazine ki, onu korumak için elimizden geleni yapmalıyız. Ne bir eksik ne bir fazla. Tırnağınızın ucundan sinir uçlarına kadar, size ait her hücremiz sağlıklı bir şekilde, hayatınızda, size eşlik etmeli.

Sağlıklı mutlu neşeli ve huzurlu güzel günleriniz olsun.

Diş Hekimi, Gülnur Örsek, İstanbul Bağdat Caddesi, Dentalform