Dişlerden Gece Uyurken Ses Çıkmasın

Gece uyurken bir çok kişide, çocuk yaşlardan itibaren diş gıcırdatma sorunu bulunmaktadır. Kişiler gece uyurken kendileri fark etmediğinden, ağız içinde başlayan sorunların ilerlediğini de fark etmezler. Bruksizm, ağız sağlığını tehdit eden, sindi bir hastalıktır. İstanbul Bağdat Caddesi'nde çok sık tedavisini yaptığımız bir hastalıktır.
Dişlerden Gece Uyurken Ses Çıkmasın.

Diş sıkma sorunu tıpta bruksizm olarak adlandırılmakta olup, erken teşhis edilmediğinde diş sağlığında problemlere sebep olacak etkileri olmaktadır. Zamanla dişlerdeki aşınmanın ve sallanmaların sebebi, diş sıkmanın etkileri olabilmektedir.

Diş beyazlatma, porselen lamina veya bonding gibi diş estetiği uygulamaları için diş hekimine başvuran kişilerde, diş sıkma sorunu olduğu kolaylıkla tespit edilebilmektedir. Son yıllarda sosyal ve günlük yaşantılarda, insanların ruhsal sıkıntılar, dişleri de etkilediğinde, çok sık görülen bir sağlık sorunudur. Günümüzde kişilerin önceliği estetik bir gülüşe sahip olmak. Kişiler çoğunlukla diş estetiği uygulamaları için diş hekimlerine muayene olmaktadır.

Ağız ve diş sağlığı sadece ağız içinde dişlerin sağlıklı olması için değil, organlarımızın da sağlığı açısından çok önemlidir. Ağız sağlığına önem verilmediğinde, vücutta sindirim sisteminde sağlık sorunlarının riski bulunmaktadır. Belli aralıklarla diş hekimi muayenesi önemlidir. Dişlerde başlayan sağlık sorunlarının önlemini almak için çok önemlidir. Özellikle bruksizm diş sıkma sorununun erken dönemde tespiti için çok önemlidir. Dişler, zarar görmeye başlamadan önce tedavi olmanın avantajları çoktur. Bruksizm tedavisi çok kolaydır.

Kişiler günlük yaşamlarında, psikolojik olarak sıkıntı yaşıyorlarsa, uyurken dişlerini sıkabilmektedirler. Uyurken dişlerden ses gelmesi, tıpta dişlerin gıcırdaması olarak tarif edilir.

Bruksizm Tedavisi Yöntemi?

Diş gıcırdatma tedavisinin en pratik ve etkili yöntemi, diş botoksudur. Tıpta migren ve kırışıklık tedavisinde kullanılan botoks enjeksiyonunu, diş hekimleri diş sıkma tedavisinde kullanmaktadırlar. Kısa zamanda en kolay çözüm diş botoksudur. Diş hekimleri olarak, çiğneme kasına yaptığımız botoks uygulaması ile kısa sürede çok iyi sonuçlar almaktayız. Bir diğer diş tedavisi, kişilerin uyurken kullanması için hazırlanan gece plaklarıdır. Kişiler uykularında mutlaka kullanmalıdır. Hastanın ağız içine uygun gece plakları hazırlanır. Diş tedavisi daha önce yaptırmış kişilerin, yanlış diş tedavileri de diş sıkma sorununa sebep olabiliyor. Diş hekimleri olarak eski diş dolgularını ve kaplamalarını mutlaka kontrol etmekteyiz. Hastalarımıza yeniden tedavisini önerebilmekteyiz.

Ağzımızdaki Gizli Düşman Bruksizmin Etkileri

• Dişlerde aşınmalara,
  • Dişlerin hassaslaşmasına ve kırılmasına,
  • Diş etinin geriye çekilmesine,
  • Yanaklarda tahrişe,
  • Çene ekleminde ağrılara,
  • Sürekli baş ağrısına,
  • Kas ağrısına,

Bu belirtiler, ilk diş sıkma sorunu ile ortaya çıkmaz. Zamanla bruksizm etkilerini ortaya çıkarır. Etkilerinin hepsini aynı anda görmeyebilirsiniz. Diş gıcırdatmanın şiddetine ve süresine göre yıllar sonra da etkileri görülebilir. Belli aralıklarla ağız ve diş sağlığı kontrollerini yaptırırsak,  sinsi bir hastalık olan, bruksizm tedavisi, erken dönemde yapılabilir. Etkilerini görmeden sağlıklı dişlere sahip olursunuz. Diş sıkma sorunu, bruksizm mutlaka tedavi edilmeli ve önlemi alınmalıdır.

Psikolojik sıkıntılarınız varsa, stres terapilerinden faydalanabilirsiniz.