Gebelik Öncesinde Diş Bakımı İle Hamileliğe Hazırlığın Önemi

Hamilelik döneminde, 3.aydan itibaren anne karnındaki bebeğin dişleri oluşmaya başlar. Bebeğin gebelik sürecinde sağlıklı olması ve doğması için annenin beslenme şekli ve ağız içi sağlığı da önemlidir.
Gebelik Öncesinde Diş Bakımı İle Hamileliğe Hazırlığın Önemi.

Gebelik döneminde ve emzirme döneminde, annenin ilaç kullanımı sınırlıdır. Bu iki dönemde annenin sağlıklı olması ve bir ilaç kullanımına gerek duymaması gerekmektedir. Sağlıksız dişler bu dönemlerde sorun yaşattığında tedavisi zor olacağından, hamile kalmadan kadınların ağız içi ve diş sağlığının kontrollerini yaptırması önemlidir. Sağlıklı dişlerle doğum planı yapılmalıdır. Doğum planı öncesi bir diş hekimine muayene olarak, sağlıksız dişler var mı öğrenilmelidir. Diş sağlığının, gebelikte olumsuz bir etki yapmasından korunmak gerekir.

Hamilelik Öncesi Ağız İçi ve Diş Sağlığının Diş Hekimine Kontrolü Önemlidir

·       Bazı kadınlar gebelik sürecinde bulantı ve kusma sorunları yaşamaktadırlar. Bulantı ve kusma sorunları, ağız ve diş etlerini olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuzlukların yaşanmaması için, diş kontrolleri ihmal edilmemelidir.

·       Hamilelikte diş tedavisi zordur. Tedavi de anestezi gerekebilir. Anestezik ilaç, göbek kordonu vasıtası ile bebeğe geçebileceğinden istenmeyen etkilere sebep olabilir.  Mecbur kalınmadığı sürece diş tedavisi yapılmaması için, önceden var olan sağlıksız dişler olup olmadığı öğrenilmelidir.

·       Hamilelik döneminde kadınların ağız içi florası etkilenmektedir. Metabolik süreçlere bağlı değişim göstermektedir.  Gebe kalmadan bilinen bir masum çürük, gebelikte istenmeyen sorunlar oluşturabilir. İltihaplı diş eti şişkinlikleri ve diş eti sorunları, diş ağrıları, hamile olmayan kadın ve erkekleri de normal bir zamanda rahatsız etmektedir. Hamilelik sırasında kadınlar bu rahatsızlıkları yaşamamak için, en masum diş sorunlarının bile tedavisini diş hekimlerine, gebelik öncesi yaptırmalıdır.

·       Hamilelik döneminde sağlıklı dişlere sahiplere sahip olan kişilerde diş etlerinde kanama olabilmektedir. Sağlıksız diş etleri daha çok kanamaktadır. Fazla kanama olmaması için sağlıklı diş etleri ile doğum planı yapılması gerekmektedir.

·       Bazı diş problemlerinin ağrılarında, ağrıya sebep olan sorunlara tanı koyabilmek için röntgen gerekmektedir. Sağlıksız dişlerle hamile kalındığında, şiddetli diş ağrılarında röntgen çekilmesi gerekebilir. Bebek için röntgen çekimin olumsuz etkileri olabilir. Bu yüzden sağlık dişlerle 9 ay geçirilmesi istenir.

Bebeklerin anne karnında, 3.aydan itibaren dişleri gelişmeye başlar. Bebeğin sağlıklı dişlere sahip olması, anne karnında kemik ve diş jermlerinin gelişimi için, annenin sağlıklı beslenmesi şarttır. Bebeğin dişlerinin gelişiminde, gerekli olan mineraller, annenin kan dolaşımından alınır. Bebeklerin dişlerinin gelişimi anne karnında başladığından, annenin sağlıklı beslenmesi, doğum sonrasında bebeğin sağlık dişlerin oluşmasında etkili olacaktır.

Hamilelik sürecinde mecbur kalınmadıkça diş tedavisi yapılmamaktadır. Sağlıksız dişlerin tedavi edilememesi, ilerleyen süreçte diyabet, kemik erimesi ve romatizma gibi hastalıkların başlamasına sebep olabilir.

Gebelikte yada hayatımızın herhangi bir döneminde sağlıksız dişler vücutta başka sorunların oluşmasına sebep olacağı unutulmamalıdır. Diş sağlığı korunmalı ve gerekli kontroller belirli periyotlarla, diş hekimine yaptırılmalıdır. İstanbul, Bağdat Caddesi Dentalform'a muayene olarak bilgi almaya gelebilirsiniz.